Uw Site Is Live, Hoe Nu Verder?

Na Website Lancering

Na de website lancering, zijn uw verantwoordelijkheden cruciaal voor het behouden van een gezonde online aanwezigheid. Ontdek 5 essentiële stappen voor groei en veiligheid om uw website in topconditie te houden.

Stap 1: Verspreid het woord na website lancering!

Aankondigen

Wanneer uw website live gaat, is het belangrijkste wat u in eerste instantie moet doen, er verkeer naar toe leiden. Dit zal Google helpen de website sneller te indexeren en uw SEO-rangschikking onmiddellijk te verbeteren. Hier zijn enkele manieren om het woord te verspreiden:

• E-mail nieuwsbrief – als je een nieuwsbrief of e-mail lijst hebt, zorg ervoor dat je hen laat weten dat de nieuwe site is gelanceerd en nog belangrijker, hoe het hun bedrijf kan helpen of waarde aan hen kan toevoegen. Mailchimp is wat ik gebruik en ten zeerste aanbeveel.

• Sociale media – gebruik uw netwerk van Facebook-vrienden, familie of collega’s om het nieuws bekend te maken. Je zou verbaasd zijn hoe ver één bericht kan gaan als het gedeeld en geliked wordt. Ook als je actief bent op Linked In, Instagram of andere sociale media, deel het dan!!!

• Mond-tot-mondreclame – mond-tot-mondreclame is nog steeds de krachtigste verwijzing. Als je net zo enthousiast bent als wij wanneer je site wordt gelanceerd, vertel het dan aan je omgeving! Vraag hun mening en kijk wat ze vinden van je nieuwe online aanwezigheid. Dat is waardevolle feedback die van pas kan komen bij het overwegen van veranderingen en toevoegingen aan de site in de toekomst.

Stap 2: Vraag om Recenties!

Recenties

Online reviews zijn belangrijker dan ooit. Vooral voor bedrijven die online worden gegoogled en gevonden, zal een gebruiker vrijwel onmiddellijk naar recensies kijken. Er zijn veel verschillende manieren en platforms om reviews te krijgen, hier zijn enkele die wij aanbevelen:

• Google Review – dit is sterk aanbevolen omdat google reviews over het algemeen zijn, wat zal verschijnen, wanneer iemand uw site vindt met een online zoekopdracht. U kunt uw klanten uw bedrijf laten googlen en vervolgens een recensie achterlaten OF u kunt de Google Review Tool gebruiken om een directe link te genereren. Dat is erg handig?

• Facebook Reviews – FB reviews zijn ook geweldig en zijn nu een meer gerenommeerde plek voor klantbeoordelingen. Wees niet bang om je klanten te vragen een recensie achter te laten op je Facebook pagina en ze deze laten delen. Of vraag hun toestemming om het zelf te delen.

• Testimonials voor website – nadat uw website live is, raden wij u aan zoveel mogelijk testimonials te verzamelen om op de website te plaatsen. Zelfs als u er momenteel geen op de site hebt, als u 5-10 goede, persoonlijke beoordelingen kunt verzamelen (meestal verzameld via e-mail of via Google of Facebook), kunnen we uiteindelijk een pagina met testimonials opzetten. Gebruikers zullen vaak zoeken naar beoordelingen op de site en op andere verkooppunten voordat ze een aankoop doen, bellen of mailen. Ik raad aan de beste op de site te zetten.
Maak het mensen zo gemakkelijk mogelijk om beoordelingen achter te laten voor jouw bedrijf.

Stap 3: Houdt de inhoud fris & bijgewerkt!

Up-to-date-website

Nadat uw website een tijdje live is geweest, raden wij u aan een aantal dingen te doen om hem fris te houden. Vooral als u een site hebt met terugkerende bezoekers. Hier zijn enkele suggesties:

• Wijzig afbeeldingen – wij raden aan om 1-3 keer per jaar afbeeldingen te wijzigen of bij te werken. Als uw website een hoofdafbeelding heeft direct bij het openen van de voorpagina, is het belangrijk die fris en nieuw te houden. Voor de gebruiker lijkt het alsof u de tijd neemt om uw site bij te werken en daardoor wordt hij waardevoller.

• Kleuren/Lay-out – als uw site er al meer dan een jaar staat, is het sterk aan te raden om er iets aan te doen. Of het nu gaat om cosmetische veranderingen aan de actiekleuren of de menubalk, of zelfs om het aanpassen of toevoegen van nieuwe afbeeldingen. Uw site fris houden is een goede manier om mensen terug te laten komen.

• Houdt uw informatie up-to-date – als informatie, personeel, uren of diensten voor uw bedrijf veranderen, moet u ook de website aanpassen! Er is niets erger dan verkeerde informatie op een website. Of een foto van een medewerker op de pagina die er niet meer werkt. Houdt uw website bijgewerkt en afgestemd op uw bedrijf.

Stap 4: Bouw site-inhoud!

Content Refreshen

Een website wordt door Google gezien als “levend” of “dood”. Een “levende” site drijft verkeer, krijgt nieuwe en bestaande gebruikers, wordt bijgewerkt, plaatst nieuwe blogs en inhoud. Als uw site “dood” is – d.w.z. niet wordt beheerd, bijgewerkt of verzorgd – kan dit uw SEO ranking dramatisch beïnvloeden. Hier volgen enkele opties voor het opbouwen van de inhoud van uw website:

• Bloggen – bloggen klinkt voor veel mensen een beetje overschat en nutteloos en dat kan ik begrijpen, maar feiten zijn feiten – websites met blogs zorgen over het algemeen voor 30-40% meer verkeer naar hun sites dan hun concurrenten. Google zal blogberichten vaak eerder oppikken dan grote websitepagina’s. Als u goede, duurzame inhoud kunt bijdragen die goed doordacht en waardevol is voor uw klanten, zult u meer verkeer genereren. Wees niet bang om sociale media te gebruiken en gebruik uw netwerk om de boodschap over te brengen. Het is de moeite waard om iemand een solide websiteblog te laten onderhouden om uw verkeer te stimuleren en uw online aanwezigheid te laten groeien.

• Nieuwe pagina’s – het is over het algemeen een goede gewoonte om niet alleen uw afbeeldingen en grafieken bij te werken, maar ook uw inhoud! Als u meer diensten aan uw site kunt toevoegen, doe dat dan! Google houdt ervan om te zien dat een site wordt uitgebreid. U kunt de bovenstaande stappen ook herhalen door uw site opnieuw te posten op uw sociale media en te zeggen dat u bijgewerkte afbeeldingen, inhoud, nieuwe blogpost, enz. hebt.

• Bijgewerkte inhoud – als dingen in uw branche veranderen of uw diensten veranderen, moet u uw site dienovereenkomstig bijwerken. Zelfs het aanpassen van de inhoud met een paar woorden kan Google laten zien dat er aan uw site wordt gewerkt en dat deze weer…”leeft”.

Stap 5: Bescherm uw website!

Security

In het moderne digitale tijdperk vormen spammers, bots, malware en hackers een groeiende dreiging voor websites. Meer dan de helft van al het webverkeer wordt tegenwoordig ingenomen door deze kwaadwillende actoren. Het is cruciaal om uw website te beschermen, aangezien websites van alle soorten en maten kwetsbaar zijn voor aanvallen. Deze dreigingen kennen geen grenzen en kunnen websites vanuit de hele wereld treffen.

  • Het groeiende bedreigingslandschap: Meer dan 50% van al het webverkeer wordt momenteel gevormd door spammers, bots, malware en hackers. Deze kwaadwillende factoren vormen een groeiende bedreiging voor websites van alle soorten en maten.
  • Het belang van websitebeveiliging: In een tijd waarin websites links en rechts worden gehackt, is het cruciaal om uw website te beschermen. Dreigingen kennen geen grenzen en kunnen websites wereldwijd treffen.
  • De diverse bedreigingen: Van hackers die duizenden kilometers verderop opereren tot kwaadwillende webspiders die door de beveiligingslagen van hostingbedrijven breken, de bedreigingen variëren enorm. Ze hebben allemaal als doel om websites binnen te dringen, schade aan te richten en waardevolle informatie te stelen.
  • Een veilige nachtrust met ons beveiligingsplan: Ons beveiligingsplan biedt gemoedsrust voor zowel u als ons. Het stelt ons in staat om met vertrouwen te slapen, wetende dat uw website op meerdere manieren beschermd is tegen voortdurende dreigingen. We kunnen proactief reageren op potentiële aanvallen en uw website beveiligen tegen de voortdurende stroom bedreigingen die het moderne internet kenmerken.